Leta i den här bloggen

torsdag 17 oktober 2013

Euroopan geeniperimä

Euroopan historiassa toistuu kerta toisensa jälkeen genosidiset vaiheet niin kaukaa muinaisuudesta kuin vain tiedetään. Evoluution mukana genosidisyyden  tehokkuus ja prestaatiovoimat  vain näyttävät evoloituneen.  Tietysti myös muuallakin maailmaa, mutta tämä nyt on meidän kotimantereemme.

Kun lukee  varhaislapsuutemme aikoja , toisen maailmansodan päättymisen päiviä,  silloin rauhaa solmitaessa  tuomittiin muutama  joukkomurhaaja, mutta itse asiassa murhavimma oli ruton ja epidemian tavoin  tartuttanut  suurimman osan eurooppalaisten  ajattelumaailmaa - toiset puolustautuivat surmaamalla vihollisia, toiset surmasivat  toisen rodun jäseniä jne ideologisessa vimmassa.. Euroopan kantama surmaamisvalmiuden geeni on vain ohuen patinan alla. Nyt vallitsee Eurooppaa Holokaustin aikaisen sukupolven lapset ja lasten lapset, ja lastenlastenlapset ovat hengittämässä tätä  maanosamme ilmapiirin ajattelutapaa.

 Surmaamisen  toimeenpanemisen  kynnykset olivat eri kansatyypissä hieman erilaisia ja surmaamisen tavat myös.   Mutta  niin  hengellisiä, humaaneja  ja viattomia kuin nykypolvi on,  varsinkin eri seurakunnissaan,  toleranssi  on perinteisesti,  tuhatvuotisesti perinteisesti ,  kuitenkin hyvin kapea-alaista, yleensä kohdistuu vain omaan itseen ja oman itsen kaltaisiin ja  monin paikoin  psyykken  voimakentän lakien mukaan  kielletään  sopimaton impulssi, siis  tapahtunut murhanhimoisuus,se  mikä on eurooppalaisille tyypillistä  jo genomissa.  Holokaustin kieltäminen on sitä psyykkistä  puolustusmekanismia, jonka  käyttö ei mitenkaan edistä sivistyneisyyttä, vaan  hämää todellista tilannetta.

Uudessa Testamentissa on evankeliumi esitetty kahdenlaisena: On Karitsan evankeliumi,jossa  ne kirjoittavat, jotka  ovat luonteeltaan olleet  aina  suojelevia, eivät koskaan tehneet  väkivallan tekoja,  ja sitten on suden evankeliumi:  luonteeltaan raatelevainen  susi on benjaminilaissukukunta geeneiltään  jo aikojen alusta- sen huomasi jo Patriarkka Jaakob ja Mooses  antaessaan kuvausta eri heimosita.  Nyt tällainen susi,  vainottuaan kristittyjä juutalaisia  ja ollessaan  juutalaisten  pidättämisten ja tappamisten  vastuullinen järjestäjä,  tuli tuntemaan Karitsan evankeliumin ja Jumalan Karitsan ja  muuttui  itsekin Jumalan Karitsaksi, sitten lampaaksi, sitten  kuin emolampaaksi, sitten Hyväksi Paimeneksi ja lopulta  Karitsan morsiameksi, eli kärsi myös Karitsan kuoleman.

  Tämä erilaisuus  muissa evankeliumeissa ja Paavalin julistamassa  evankeliumissa näkyy kautta Uuden Testamentin. Pietari sanoi että Paavali puhuu  yhtä ja toista vaikeasti käsitettävää. Tämä johtuu siitä että Pietari valitun kansan lapsena  asui aina Jumalan lain ja profeetallisen sanan ja opetuksen kylvyissä   oman kansansa keskuudessa oma tunto herkkänä- ja vasta myöhemmin  lähti pois Israelista  evankeliumin julistajaksi Roomaan asti  - ja taas  Paavali,  oli maanpakolaisuuteen lähteneen suvun jäsen ja  Rooman valloitettua alueet, luonnollinen Rooman kansalainen,  asui pakanuuden keskuudessa ja  kamppaili itsellensä  juutalaisen uskon ja tiedon, eikä voinut sietää, että joku juutalainen ei tekisi samoin kun hän. Hän suuntasi  uskonnon tietämyksensä ja opetuksensa vain juutalaiselle kansalle. hän ei pitänyt pakanoita   edes kelvollisena  tietämään  Pyhää sanaa, kunnes Jeesus muutti hänet ja avasi hänet käsittämään evankeliumi,  että se oli tarkoitettu koko maailmalle.  Paavali oli ehtinyt kiivaudessaan  jo  toteuttaa susigeenejään  hengellisellä alueella  riehuen seurakunnissa ja surmaten  omaa kansaa.

Että  Jumalan valinta kohdistui kuitenkin häneen osoittaa, että  Jumala voi muuttaa geeniperimänkin palvelemaan taivaallisia päämääriä. Jumalan tahto on että maassa on rauha  ihmisten kesken- sen edellytyksen lisäksi,  että annetaan kunnia Jumalalle korkeuksissa. Ei ole maassa rauhaa , jos Jumalan olemassaolo kielletään. Jos olisikin rauha yksillä, olisi vaino ja tuho toisilla.

Yhtä paljon kuin Paavali Saulina  raateli seurakuntaa   hän sitten  alkoi opettaa  intensiivisesti  rauhan evankeliumia ja rauhantietä koko silloisessa Rooman valtakunnassa. Hänen oma kapea  toleranssissa katosi ja hän sai uuden toleranssin  ihmisiä kohtaan, mutta ei jumalattomuutta kohtaan.  Mutta  uutena saulina, Paavalina, hän ei käynyt  epäuskoisten kimppuun,  vaan poistui  sellaisista joukoista- pudistaen  tomutkin jaloistaan-  tomuistahan Jumala aiemmin teki uusia ihmisiä,  niistä tomuista voisi tulla  uusia  pahoja ihmisiä kintereille.

Poistuminen  oli Paavalin tapa  pysyä itse hengissä ja pitää Jumalan  antama evankeliumi  voimassa. Paavali oli siis tuon tuostakin pakolainen elävän Jumalan asian takia.

Se joka ei poistu  jumalattomuuden  valloittamista paikoista joutuu Lootin tilanteeseen. Loot olisi voinut  palata Aabrahamin teltoille ja tehdä parannuksen korruptioistaan tai  ainakin poistua korruption syövytyksestä ja pelastaa lapsiensa sielut.

 On aikansa,  miten kauan seurakunnan on taisteltava evankeliumin puolesta sellaisissa paikoissa, jotka ovat korruption  läpitunkemia kuin sodoma ja gomorra  ennen vanhaan ja nykyaikana on muitakin esimerkkejä vastaavista. Israelin kansa joka kuljetti muassan  Arkin  Lakia, on joutunut siirtymään paikasta toiseen ja on nyt vielä sirotettuna kautta koko maapallon. Vasta nyt viime aikoina  he ovat voineet palata takaisin Luvattuun Maahan.

On otettava huomioon, että Aabrahamin oma maa ja oma kansa oli siellä Kaldean Uurissa- ehkä siellä Kuwaitin maisemissa. Hyvä maa oli sekin, kuten tiedetään.  Jumala sanoi Aabrahamille: lähde omasta maastasi ja kansastasi ja mene siihen maahan, jonka minä annan sinulle, siis Luvattuun  maahan. Jumala  käski Aabrahamia ikäänkuin asettumaan savenvalajan pöydälle, muokattavaksi ja Aabrahamn  halusi Jumalan  vaikuttavan  häneen uutta luomista.

Jumala otti  Aabrahamin uudisluomisen tielle, muokkasi Aabrahamin heimogenomin  kuin  savea muokataan, yhdisti siihen genomisia  tuotteita kerta jos toinenkin, ja karsi  joitain asioita, kerta jos toinenkin,  ja  niin kehkeytyi  luomistyön seurauksena Israelin kansa, Kirjan ja Opetuksen kansa,  ja sitä jatko-opetettiin  monen opettajan välityksellä pysymään kehityksen  linjalla ja - nyt se sitten niittää Nobeleita, joka on yksi indikaattori  Jumalan aloittamasta ihmiskunnan kehittämisestä,  henkisestä evoluutiosta. Toinen indikaattori on  maan kukoistaminen. Vasta viime aikoina  Jumala johti kansansa  muokkaamaan maata jälleen- uuden  ajattelutavan kanssa.

Paavalin evankeliumin kautta  voi mistä kansasta tahansa  lähteä sukuja (sukupuita)   siihen samaan  hengellisen evoluution virtaan ja jonain päivänä  nämä linjat voivat kommunikoida keskenään, Aabrahamin genomista lähtenyt opetettu  linja ja  evankeliumin kautta Aabrahamin lapsiksi tulleitten evankelioitujen  sukujen linja.  Vasta sitten vihollisuudet,  jotka aina ihmiskunnassa vallitsevat, voivat  kadota ja  uusi   rauhan tahto vallita , se josta sanotaan: maassa rauha ihmisten kesken.  Hän on meidän rauhamme- sanoo sana. Kuka on tämä Hän, avainhenkilö,  Jeesus Nasaretilainen, Jumalan Karitsa,  jossa  on  Aabrahamin genomi ja uskon toteutus   ihmiskehossa ja  joka on koko maailman kristikunnan ,   seurakunnan pää.  Katolilaiset kunnioittavat Aabrahamin genomia  antamalla kunniaa Marialle, Jeesuksen Juudan heimoiselle  synnyttäjälle.  Maria ei ole kuitenkaan  seurakunnan Pää eikä Maria sovittanut maailman kansoja Jumalalle, joka on Kristuksen Pää. Tässä  opetuksessaan Paavali kuvaa  Jumalan seuraunnan ytheydeksi, ECHAD, kuin elävä keho, jolla on  looginen johtajuus Jumalassa ja Kristuksessa.  Paavali kuvaa myös mikä suhde on seurakunnalla, villipuusta  kasvatetulla puulla ja jalolla puulla, kauan aikaa kasvatetulla puulla.  Hän käyttää öljypuuta näitten  Jumalalle uskllisten  ihmisten sukupuun vertauksissaan.  Öljypuuta sen takia, että se tuottaa öljyä, joka on  Jumalan hengen kuva ja joka elävöittää näitä puita.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar