Koska nyt ei ole mahdollista , että juutalaiset administroisivat koko Moorian vuoren hengellisenä tarkoituksena rakentaa temppeli Jumalan Nimelle olisi kohtuullista, että nämä kolme Jumalaan uskovaa uskontoa sopisivat kolmasosasta Moorian vuorta niin, että kaikille olisi paikka Jumalan silmäterän alla. Kaikki ovat Aabrahamin lapsia. Juutalaiset ovat Aabrahamin Iisakista. Muut seemiläiset ovat Aabrahamin muista pojista. Kristikunta on uskon kautta tulleet Aabrahamin lapsiksi omaksuen Aabrahamin uskon siten kuin messiaaninen juutalainen seurakunta 2000 v sitten Jerusalemin kokouksessa muille kansoille määräsi porttina Aabrahamin lapseuteen ja Pietari oli yksi niistä portinvartijoista, joilla oli avainsanoma tässä asiassa. Hänen seurakuntansa kokoontui Temppelissä, kunnes vihollisvaltiot pakanat tekivät Jumalan palveluksen mahdottomaksi Moorian vuorella.
Nyt rukous on mahdotonta Aabrahamin lasten keskeisen kuolettavan vihan takia. Tosin välillä pohdin onko ollenkaan mahdollista että nykyajan Israelia vihaavat arabikansat olisivat jotenkin geneettisesti Aabrahamin jälkeläisiä. Ehkä ei ainakaan ne joitka haluavat invasoitua israeliin. Enemminkin ne, jotka ovat perinnäisesti omissa maissaan arabian niemimaan upporikkaiten resurssien muilla alueilla. Aabraham lähetti muita lapsiaan niille muille alueille ja vain Israel , Iisakin ja Jaakobin laposet juurrutettiin Israelin alueelle.
Mutta viha joka Israelia kuristaa on sellaista "uskovien" keskeistä (säälimätöntä, kovaa, julmaa) vihaa joka tavallaan on eri asia kuin epäjumalien palvojista tai saatanan palvojista nouseva luonnollinen viha- vaikka käytännössä viha on aina samanlaista tuhovoimaa.
Pitääkö odottaa kauan ennen kuin Aabrahamin kaikki uskon lapset saavat jalansijaa rukoukseen Pyhällä Vuorella.
Katson että mahdolliset geneettiset Aabrahamin siementä olevat islamilaiset, jotka ovat omaksuneet perinteisiinsä perustuvan uskonnon, ovat tavallaan itse luoneet itselleen mielestänsä paremmin sopivan uskonnon, ikivanhan juutalaisuuden ja siitä kehkeytyneen kristinuskon verrokin ja islamissa onkin koottuna kansanperinnettä kaukaisilta ajoilta , joten siinä on kansallisepoksen ominaisuutta. Muta Juudan kansalle oli varhain annettu konservoitu, samana pysyvä kirjallinen sanoma ja kristikunt aoppi Israelille annetusta sanomasta ja kansoista jokainen valitsee ja seuloo siitä itselleen sopivia kohtia. Kaikissa Jumalaa tunnustavissa uskonnoissa on tuo sama inhimillinen itsevalitun uskon merkki. Kukaan ei toteuta muuta kuin sitä osaa minkä katsoo itselleen soveltuvan.
Ja jokaisen uskon naisille tarvitaan oma alueensa. Jokainen usko, uskontojen miehet, vielä luovat oman naiskäsityksensä mukaisen mahdollisuuden naisille toteuttaa uskoa.
Rukousta varten tulee naisten ja miesten vetäytyä eri osastoihinsa myös Uuden Testamentin mukaan. Joka ei niin tee, ei tunne Pietarin ja Paavalin opettamaa seurakuntakuria mikä taas on vain harvan nykykristityn seurakunnan omaksuma. Monessa tulkinnassa tosiaan naisilla on aika vaikea osuus , ei paljon pakanauskonnoista eroava. Jeesuksen, jumalanPojan, selitys naisen osasta on ikäänkuin vielä aukenematon sinetti.
Siis itse asiassa tarviaan kuusi sektoria. jotta kaikki jotka rakastavat Jumalaa, voivat tulla rukoilemaan ja kiittämään Häntä Moorian vuorella, kunnes Jumala tai myöhemmine ilmitulevat käytännölliset tosiasiat tai suuremopi ihmiskunnan toleranssi ja järki antavat lisäohjeita.
Pitäisi olla sen verran noyryyttä kaikissa näissä, jotka ovat omasta mielestään oikeassa, antaa aikakautensa erilaisuuden takia arvoa myös toiselle, koska kaikki nyt olemme aikakausien ja kulttuurien aikajanojen leikkauspisteessä. ensimmäisen kerran koko universumin ihmissukupolvien historian aikana.Vaikka omat keskiajan piirteensä on nykyajassakin.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar