Israel To Day
Muslim mobs again hurled stones at Christian tourists and Jewish
visitors atop Jerusalem's Temple Mount on Tuesday following a similar
attack earlier in the week.
One police officer who was among those escorting the Christian and
Jewish groups was injured, and two Muslim assailants were arrested.
Police were already on high alert for clashes atop the Temple Mount
after local Muslim websites posted calls to "protect" the mosques
occupying the Temple Mount from Jews who allegedly planned to desecrate
them by praying there.
A day earlier, police arrested small group of Jews who they believe
did indeed intend to commit the heinous crime of praying atop Judaism's
holiest site.
On Sunday, a mob of some 50 Palestinian Muslims stoned a group of
Christians visiting the Temple Mount. Three of the Israeli police
officers who acted to protect the Christian group were wounded.
That attack was instigated by the former Muslim mufti of Jerusalem,
Ekrama Sabri, who told Palestinian media over the weekend that Jewish
groups were planning to break into the mosques that occupy the holy
compound and desecrate them.
Muslim religious figures regularly claim that Israel is plotting to
destroy the Dome of the Rock and the Al Aqsa Mosque to pave the way for
the rebuilding of the Jewish Temple, which the Muslims now insist never
previously existed.
Because of the constant threat of Muslim violence, and despite the
fact that the Temple Mount is the most holy place on earth to Jews and
many Christians, the Israeli police comply with Muslim demands for harsh
restrictions on non-Muslim visitors to the site. For instance, Jews and
Christians are forbidden to carry Bibles atop the Temple Mount or to
utter even silent prayers within its walls. Jews and Christians are
regularly detained for violating these conditions.
Käytännössä Israelillaisilla ei ole mikään kiire Temppelin rakentamisen kanssa. Ei Jumalan rakkaus valittua kansaa Israelia kohtaan ole mitenkään riippuvainen Temppelin vuoren tilasta. Mutta se mikä Temppelivuorella tapahtuu, on Jumalan valitulle kansalle ajan kello, merkki muitten kansojen tilasta ja asennoitumisesta Jumalan valittuun kansaan. Kun on sellainen maailmanimperiumi ja imperiumin hallitsija, joka tunnustaa Israelin Jumalan ja antaa kunnian elävälle Jumalalle kuten Koores, Temppeli kyllä rakennetaan jälleen. Tähän on edellytyksenä se että Temppeliä ei rakenneta kädet veressä, vaan Hengen voimassa. Jumala muuttaa kansojen johtajien sydämet ja heistä tulee Aabrahamin Jumalan kansaa. Silloin Temppeli taas nousee aikansa- sen tulevan ajan- kauneimmaksi rakennukseksi. Silloin kansakunnatkin haluavat miellyttää Jumalaa tavalla, jonka he ajattelevat eniten miellyttävän Jumalaa- ja tämä on se Jerusalemin Temppeli.
Israelilla on aina Temppelin rakennusajatuksen DNA valmiina toteutumaan, kun on edellytykset Temppelin toteutumiselle. JUMALA näkee sydämet ja tietää kansansa halun toteuttaa Sanaa ja miellyttää Jumalaa.. Jumala näkee asiat idussaan, mutta se on vain niin että saatana näkee paremmin asiat kun ne on toteutettuna materiassa.
Kaunis Temppeli temppelivuorella on koko maailmalle hieno asia. Jopa Omarin sininen moskeija on hyvin kaunis. Olkoon se tuleva aika lähellä! Jo meidän päivinämme. Nyky tilanne heijastaa sitä pimeää aurinkoa (kuten Savitri Devin ym vääräin profeettain valheetkin), jonka valottomuudessa antisemiittiset kansat ja toisaalta myös semiitti- islam kylvää vihaa ja valhetta luullen palvelevansa Jumalaa, mutta ei Jumalaa palvella kivittämällä Hänelle uskollista Israelia ja kristikuntaa. Islamilaiset eivät suostu edes lukemaan historiaa, joka on ollut olemassa ennen heidän käsityskykynsä alkua ( Zero time, Efesh Shaoth). Efesh sahot- Zero time alkaa siitä kun jokin kansakunta käsittää itsensä olevan olemassa.
Kuinka he voisivat lukea Raamattua, jota eivät tunnusta Jumalan sanaksi, koska se oli kanonisoitu kirjaksi ennen heidän oman käsityskykynsä alkamisen aamua. Islamilaiset kieltäytyvät tietämästä historiaa ja Raamatun sanoja: islamilaisuus on eräänlainen aikamme pimeyden kanto säkillä ikkunattomaan pirttiin. Mitä siihen voi sanoa. He ovat kuin Joonan ajan niiniveläiset: suuria lapsia, jotka on kasvatettu pimeässä ja suuret lapset ottavat suuria kiviä heittäessään.
Mitä kristittyihin tulee, pitäisi vielä muistaa, ettei ole tullut uutta sanaa entisen jälkeen:
Vielä on tehtävänä mennä kohti maailman ääriä ja välittåä Jumalan Sanaa kaikille kansoille, että tietoisuus Jumalan tahdosta tulisi ilmiselväksi kaikille. Kun jossain paikassa sitten annetaan kunnia Jumalalle ja rauha on maassa, mitä enempää sitä sitten voisi ajatella tähän maailmanaikaan. Siinä voidaan jo lähettää lähettiä eteenpäin toiseen paikkaan asettamaan seurakunnallinen rauha ja järjestys. Jumala salli ihmiskunnan ajatusmaailman hitaan laajenemisen sen mukaan kuin ihmiskunta kehittyi. Jeesus sanoi etät hänellä olisi paljon vielä opettamista, mutta siihen aikaan opetuslapset eivät pystyneet ottamaan enempää vastaan. Ne tiedot mitkä annettiin, johtivat toteutettuna sitten laajempaan oppimiseen , käsitykseen maailmasn laajuudesta, eri kansoista ja kielistä. Paavalille maailman ääri oli Tarsis, Espanja. Kuten tiedetään Kopernikus vasta tajusi maapallon muodon.
Ei ole Jumalan tarkoitus että yhteiskunnassa vallitsee rikollisuus tai anarkia ja ihmiset pelkäävät lukittujen ovien takana yötä ja päivää kaikenlaisia poikkeusilmiöitä tapahtuvaksi.
Jos on yhteiskunnallinen rauha, on syytä lähettää lähettiä viemään sanomaa sinne missä asiat eivät vielä ole järjestäytynyttä seurakuntaelämää. Jumalan vaatimukset ihmiskunnalle ovat pienet. eläminen rauhassa, kukin tekee työtä kuusi päivää viikossa ja seitsemäntenä sitten lepää ja tietysti opiskelee tuntemaan Jumalan tahtoa ja kaikkea mikä on hyvää ja oikeaa.
Jumalan valtakunnassa vallitsee Hengen laki. Jos on niitä, jotka Hengen johdatuksesta liikkuvat siihen toiseen suuntaan, maailman ääristä kohti Jerusalemia, ei voi sanoa heillekään, että ei ole vielä aika, sillä ei kukaan tiennyt 2000 v siten, milloin se aika alkaisi, että Jumala vaikuttaa itse suunnan kääntymisen. Mutta käytännössä on nähty että Israelin kansaa on alkanut vetäytyä kohti Jerusalemia ja moni kristitty menee siihen suuntaan myös. Sellaiset Jumalan myllyt ovat hitaita väkipyörissään (Hesekiel 1 mukaan) ja myös nopeita.
Sitä paitsi, jos juutalaiset pystyttäiosivät Temppelin Raamatusta löytämiensä entisten ohjeitten mukaan ja elvyttäisivät entiseen malliin Jumalan palveluksensa, joka ei tunnustanut Messiasta uhrilain lopuksi ja Uuden Temppelin ajan aluksi, ei kristityillä kuitenkaan olisi paljon osuutta Temppelivuorella. Hesekielin temppeliä taas ei ole vielä koskaan rakennettu, mutta sen edellytykset ovat laajemmat kuin vain talonrakentamisen edellytykset.
Puolestani olen aivan tyytyväinen siihen, että Ilmestysmajasta on tehty arkeologinen malli nyky Israelin eräässä kylässä ja Herodeksen ajan Temppelin esineistä tehdään kopioita, Salomonin Temppelin ihmeistä tehdään tietokone designia ja perimätiedosta kerätään mahdollisimman paljon olennaista dokumentoiduksi jopa internetiin. Mikä niiden merkitys oli?
Ajatelkaapa jotain nomadia tuolla autiomaan hiekassa, maja parin kepin varassa, siellä istumassa kuivien lehtien varjossa, eläen kädestä suuhun- ilman kelloa. Näitä on nykyään. Kun heille menee "kertomaan Jumalan sanaa", täytyy ensin luoda kommunikoiva puhekieli, kirjoituskieli, opettaa aakkoset ja sitten lukutaito ja sitten sanoa päivää ja alkaa keskustella jostain asiasta, kuten sielun pelastuksesta, kun ensin on saatu toimiva kaivo ja juomavesi kylään.
Jopa pieni kaunis Jerusalemin kaupunki vuoriston laella seitsemän kukkulansa painanteessa on sopusuhtaisuuden ja kohtuullisuuden sinetti maamme pinnassa. Se on kaupungin mitta, jonka sisällistämiseen Jumala kehoitti käymään kaupungin ympäri, tutkimaan sen portteja ja muureja, vaeltamaan kolmasti vuodessa, määräaikana, eri vuodenaikoina sinne, jolloin maan topografiakin uursi käsitykset ajasta, etäisyyksistä, aikojen ketjun jatkuvuudesta, tähtien asemista yövaelluksessa. Samalla jokaisen heimon identiteeti vahvistui ja kansallinen yhteenkuuluvus hioutui.
Jumala nosti hienojen rakennusten avulla oman kansansa ajattelun tason, hän kohotti aivojemme kamanat ja laajensi ajatukselliset tilavuudet. Hän teki käsityskykyymme aitioita, huoneita, joihin mahtuu lisää käsitteitä, ihmiskuntaa, erilaisuuksia, menneisyyttä, nykyaikaa, tulevaisuutta,vuoden aikoja, päiviä, hetkiä, kognitiota, ammatteja, vastuuta, järjestystä. Kaikenlaista perustavaa opetusta liittyi näihin konkreetioihin, joilla oli mittansa ja toistettavuutensa. Ne olivat moduleita jotka oli pakattavissa lopulta a aivan niin pieneen tasoon kuin DNA ja välillä aukaistavisssa ja toteutettavissa.
Kaikki mitä hyvässä valtiossa , yhteiskunnassa, kylässä, perheessä on perustuu Jumalan ohjaamaan ja luomaan kehitykseen ihmiskunnassa. Se joka hylkää Raamatun kansan oppikirjoista rysähdyttää aivojensa , sukupolvensa aivojen, kehityksen peruspylväät, kantorakenteet, pihtipielet ja kamanat sellaiseen amorfiaan, josta on sitten vaikea enää luoda tilavuutta, ellei Jumala armostaan anna uutta herätyksen aikaa.
On ymmärrettävää että kansat noustessaan omien historioittensa horroksesta alkavat etsiytyä kohti valoa. He alkavat nousta Jerusalemia kohti.
Ne tavalliset kristityt, jotka asuvat pienissä huoneissaan viikot ja vuodet, tullessaan sunnuntaina korkeaholvisiin kirkkoihin, kokevat myös samaa ajatuksen avartumaa, mitä Jumala haluaa tapahtuvan koko ihmiskunnassa. Jos ajatukset eivät avarru, Jumala ei saa kontaktia ihmisiinsä- sen enempää kuin Nooan Monogamian arkin runsaaseen eläinkuntaan.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar