Leta i den här bloggen

tisdag 22 januari 2019

Mitä tulee muihin ihmiskunta sukuihin kuin seemiläisiin jakobilaisiin...

Luin eilen sanan Aika - kirjasesta kirkkovuosi 2015-2016 päivän sana ja sen viitteet: raamattua vuoden jokaiselle päivälle. Tällä kertaa katsoin jopa mooseksen kirjankin luvun. 5 M 14. , mikä on herkullinen elintarvikeluettelo.
Luoja ja mooses pitivät huolen siitä, että kansa erämaavaelouksellaan ei todellakaan syönyt sellaisia  aineksia, joissa on eläinpatogeeneja ja jotka aiheutavat vaikeita zoonooseeja aikana kun antibioottit ja lääketiede eivät vielä olleet paljastettu taivaallisten  salaisuuksien sinetöidyistä aarteistaan ihmiskuntaa varten.  Jeesuskin sanoi että  hänellä olisi hyvin paljon vielä opetettvaa ja sanottavaa, muta sen ajan  israelilaiset eivät pystyneet otatmaan asioita vielä vastaan.
Mooseskin  toista tuhatat vuotta ennen jeesusta antoi ohjeita ja neuvoja, joita  moni isrfaelilainen ei käsittänyt, muta kuten  nykyajan juutalaiset sanovat.  mooses sanoi niin ja se on Jumalan  antama opetus. Kiittäen vastaanotetaan. vaikka en ymmärrä täysin mihin asia perustuu, muta  säännön on antanut Luojani ja  Mooses.- israelilaiset olivat valittu tehtävään, jossa kansan piti säilyä hengissä  vuosituhansia, tuhansia sukupolvia,  ja säilyttää muistinsa ja taitojensa avulla historia ja opetus ja opettaa muita kansoja. Tämä asetti jo vaatimukset , joihin vain israeilaiset  velvoitettiin, jotta he säilyisivät muiden kansojen taudeilta.  paavali läehtettiin auraamaan tietoa Jumalasta ja pelastuksen sanomasta kaikille kansoille, muta kynnys pelastukseen oli asetettava niin amtalaksi, että joku  voisi pelastua. pakanalliset traditiot ja esim tavat syödä  eivät saaneet olla este Jumalan sanan kuulemiselle ja omaksumiselle. Siksi Paavali seuloi  Jumalan Hengen  antamin valtuuksiin Mooseksen laista vain olennaisimman säännön  ruokienkin suhteen pakanuudesta  uskoontulleille. Verta ei saanut syödä, eikä eläimen lihaa jos siitä ei oltu  poistettu veri, siis ei itsestään kuolleita. Mutta  oli mahdotonta  antaa sellaista lakia, joka perustui moosekselaisen  sivistyneen yhteiskunnan karja- ja maatalouteen ja  yhteiskunnan hyvinvointiin  syötävien  eläinten suhteen.  Paavali tapasi kaikenlaista kurjuutta  kaikkialla -  siis annettiin vain  veren ja raatojen syöntikielto.  Olihan maailmassa vielä suuremman kansankurjuuden pesiä kuin sivistynyt Kreikka ja Rooma, jonne Paavalia Henki aivan esti menemästä. Olihan vielä ihmissyöjäheimojakin olemassa kuten tänä päivänä vielä jossain kolkassa maailmaa.
Mooseskin  näki että  muita kansanheimoja ei voinut mitenkään vieroittaa  kaikenlaisista  veri ja raatoruoista ja kaikenlaisten  eläinlajien syömisetä  ja hän salli  sellaisen  aikakauden jatkua muille kansoille. Eihän israelilaissta olisi jäänyt jäljelle ketään, jos olisi vaadittu kaikilta  samaa mitä itseltä. Jopa evankeliumi olisi tyssähtänyt  siihen, jos paavali olisi  evankeliumin kondensoidun ohjeen sijasta lukenut Mooseksen lakia  ruoasta.

Alunperin  luomakunta alkuaikojen hämärissä oli paljolti  biosfäärin kehityksen myötä  eräänlainen scavenger- käytti sitä mitä oli-  Aluksi olikin siten paljon kaikenlaista kasvikuntaa , ruohoja , puita hedelmiä ja vaikutaa siltä että eläimetkin käyttivät aluksi paljolti  kasvikuntaa. Jostain sitten  ne ihastuivat  syömään toisiaan, kuten  suurten liskojen aikakausi antaa käsittää. Kalatkin söivät toisiaan, kai  kaikki  vesieläimet syövät jotain  vesieläintä.  linnut söivät toisiaan, varsinkin poikasia ja toisen lajin munia. Mistä alkaen ihmiskunnassa on ollut kannibalismia- tästä minulla ei ole käsitystä.
Sen sijaan jo  alkuvaiheessa ilmeni aggressiivisuutta, joka  oli tappamistasoa.  Erityisesti painotetaan, että  vegaani tappoi  karnivora-ihmisen.  Arvelen että kain oli vegaani, koska hänestä kaikkein arvokas kiitosuhri Luojalle oli  kasvikunnan tuote.  Aabel lampurina  kaiketi ainakin käytti lampaannahkoja kuten äitinsä ja isänsä  kun Luoja vaihtoi heidän  kasviperäiset kuitunsa  nahkoiksi.
 Niistä ajoista kuitenkin ihmsikunta  divergoitui suuresti.  Nooan ajoilta on vielä jonkinlaista vähemmän petomaista eläinkuntaa olemassa, koska  eläimet  eivät Arkissa tuhonneet toisiaan- ehkä  lukumääräinen suhde piti yllä tasapainoa ja petomaisuus  muuttui  diplomaattiseksi  selviytyjän asenteeksi.  Samaahan ilmenee vielä savannilla kun pedot ja  muut eläimet  tulevat juomaan vettä  jostain lätäköstä yhdessä.

Nooan ajoista asti tapahtui  Luojan paradigman muutos. hän oli tarkoittanut ihmistä alunperin  harrastamaan  arvokasta  kasisperäistä ruokaa, siemeniä, joissa on öljyjä, kuituja , proteiinia, hedelmiä joista saa hiilihydraattia, antioksidantteja - samaan aikaan kun eläimet  olisivat saaneet tyytyä  viherravintoon.  Luoja salli  nyt liharavinnon ihmiselle.  tässäkin vaiheessa  anenttiin rajoitava määräys, mikä on säilynyt nykypäiviin asti. Juutalaiset sanovat sitä Nooan hurskauden säännöiksi. Paavali julisti niitä yksinkertaisia sääntöjä. Myös pietari näki tämän asian  katettuna pöytäliinana siellä Jaffan kaupungissa, kun oli aikojen vaihtuminen: pakanalähetyksen alkuhetket kyseessä ja  yksi israelin tehtävä oli täyttynyt. Messias oli syntynyt ja julistanut sanomansa. Nyt oli kyse ajasta "Muut Vaimon jälkeläiset" ( Ilm. 12: 17) .

Kts. I M. 9: 17 5.
Jumala sanoi Nooalle ja hänen pojilleen.  kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi, niinkuin Minä olen antanut teille viheriöiset kasvit, niin Minä annan teille myös tämän kaiken. Älkää vain syökö lihaa, jossa sen sielu, sen veri vielä on .Mutta teidän oman verenne Minä kostan, jokaiselle eläimelle Minä sen kostan ja myöskin ihmisille Minä kostan ihmisen sielun, toiselle toisen sielun."

Pietari näki näyssä  tällaista  elävää eläimateriaalia silloin kun oli vaihe  alkaa julistaa roomalaisille evankeliumia.  Pietari ei ollut vielä oivaltanut, että   Israelin Messiaan sanoma koskee koko maailmaa eikä  Jaakobin 12 sukukuntaa maailmassa.
Apt. 10: 14-16. 
Pietari näki astian, ikäänkuin suuren liinavaatteen, joka neljästä kulmastaan laskettiin maahan ja siinä oli kaikkinaisia maan nelijalkaisia ja matelijoita ja taivaan lintuja ja tuli ääni, joka sanoi hänelle: -Nouse , Pietari, teurasta ja syö!- Pietqari sanoi: En suinkaan, Herra, sillä en minä ole ikinä syönyt mitään epäpyhää enkä saastaista.  Ja taas ääni sanoi hänelle toistamiseen. -Minkä Jumala on puhdistanut sitä älä sinä sano epäpyhäksi. - Tämä tapahtui kolme kertaa; sitten astia otettiin kohta ylös taivaaseen. -
Pietari myöhemmin kirjeessään palauttaa mieleen Nooan ajan tapahtumat: I Piet. 3. 18-22 - mutta ei toista  koko lukua Mooseksen kirjasta.  Myös II Piet. 2: 5 hän mainitsee myös Nooan perhekunnan, joka säilyi globaalista katastrofista. pietari ei käsittele opetuksesaan mitään ruokalajia, vaan keskittyy  ihmisen  sielullisen  henkisen ja hengellisen olemuksen  perusrakentamiseen ja elintapoihin, johon ei tosiaan vaikuta varsinaisesti   syödyn ruoan kokoomus todennäköisesti paljoakaan.

Paavali sen sijaan näyttää edlelen olleen  vaelluksessaan   miltei aaronilaisen ortodoksi, vaikka benjaminilaiselle ei asetettu leeviläisten sääntöjäkään.  Lisäksi hän teki nasiirilupauksia   Moosesen lain mukaisesti ja ilmeisesti   saatoi  olla vegetaristikin, kitä hän ei vaatinut muilta ,vaan sen takia että olisi voinut  tavoittaa niitä, joilla oli erittäin herkkä omatunto   Mooseksen lain noudattamisen suhteen. ("zimhoni"- dieettiset ortodoksit);   (I Kor. 9: 19-27), ( I Kor. 8: 1-13).
Paavali kielsi kaiken epäjumalille uhratun  syömisen. Sellaisia syötäviä aineksia tietysti on muitakin kuin vain eläimen liha tai eläimen veri. Tietääkseni hedelmiäkin uhrataan  nykyaikana  epäjumalille ihan kuin kainilaisena aikana. ylipäätänsä ihmiskunta  uhraa  asioita, joita syödään ja tämän  vastavaikutus on  kristikunnalle säädetty  ehtoollinen, viini ja leipä, joka seurakunnan yhteydessä siunattuna  liittää kristikuntaa  yhteen ja pois tuosta kaikesta  epäjumalanpalveluksesta, joka   saa vaikutuskohtansa  ihmiseen  syömisen  avulla.
Mooseksen aikana  yhteiset ateriat liittivät kansaa yhteen, kuten nykyäänkin.   mikähän ihmeen  henkinen  pakanallinen kanki  tuossa  allaolevassa joukossa  saa aikaan tuollista  yhteiskunnallista uhkaa? Pitäisi ymmärtää, että  jo alkuajan ihmiselle , puolikannibaalille,  JLuoja sääti  kaikenlaiset  proteiinit ruokasi- 8 verettöminä  valmistettuina), jota ihmsikutna pääsisi henksiesti kehittymään aivan  loistavaa vauhtia, miklä kehitys jo oli eläinkunnassa alkanut, joille sallittiin kannibalismi tavallaan. kala kalaa syö.  Mutta  siitä tietysti seurasi että kalaa kalaa syö, kalsnsyöneen kalan syö toinen kala jne.  , sellainen noidankehä, joka tietysti on kaikista aivan normaali asia.
Muta  ihmisen  aggressiivisuus toista ihmistä kohtaan on käsittämätön  tässä alla olevassa  asiassa. Mikä saa nuo ihmisvegaanit  murhanhimoon ja aggressiivisuuteen ja tavattoman rikolliseen mielenlaatuun, jopa lasten uhkailuun??
Eläin vegaanit harvoin tulevat kutienkaan aggressiivisiksi, jos niillä on sitä geneettisesti määräytyvää ravintoa riittävästi. puuteen merkkinä ne käytäv aggressiiviseki. Esim,. lehmä jota ruokittiin  metsöttö sammalikoisas ja sienien kesekllä. kävi  kerran puuvillhameeni kimppun j keotti  syödä hamettani, siis ei minua, en ollut sen dieetti. 
Ihan kuin jokin primaali puutostauti . 



Ruotsissa  on yllättävä uutinen lehdessä tänään 22.1 2019
. Siteeraan sitä.
maanviljelijhät ja karjanhoitaja mielestäni ansaitsevat armiejan ja valtion ensisijaisen  tuen ja suojan.  Ja heidän joukkonsa lisääntyköön ja olkoon siunattu nyt ja aina!

blev djurrättsterrorn det största hotet mot bönderna
De anlägger bränder, mordhotar barn och uppmanar till våld mot svenska mjölkbönder och djuruppfödare. Den svenska djurrättsterrorn ökar dramatiskt. GP kan nu avslöja att det rör sig om över 200 dåd bara de senaste tre åren – och att brotten organiseras från Västsverige.












.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar