Leta i den här bloggen

lördag 12 maj 2012

Hebrean matematiikkaa

Hebrean kieli oli olemassa ennen Mooseksen aikaa, mutta Mooses egyptiläisen koulutuksen saaneena ja kirjallisen suurtyön alkajana  on varmasti vaikuttanut kirjainten käyttömuotoon ja määrään,  sillä niissä on nähtävissä pyramidin rakenteen heijastus. Eräässä  filmissä, oliko se nyt sittn Ruotsissa vai Suomessa,  näytettiin miten aikanaan  egyptiläistä tähtitiedettä tehtiin,  ajanlaskua ja tähtitaivasta voitiin pyramidirakenteilla seurata tarkasti ja huipulta avautui tilavuudellinen aukko kohti taivasta.
Jos nyt  loogisesti  sijoittaisi pyramidirakenteen ja hebrean  numerokäsitteiden  arvot samaan moduliin, saa eräänlaisen Abrahamin uskon lasten aikajanan kuin  kiikarin käteensä. Siis kiikarissahan  ei ole nollaa, olematonta kohtaa, van se on kanavanomainen:   näkijän silmän kohta voi tulla lähemmäksi kiikarin alkuaukkoa ja nähtävän  horisontin laajuus, jonka kiikarin katseluaukko määrää, riippuu kiikarista ja minne sen suuntaa.

Silmä  ja katseen  kentän suunta heijastuu hebrean kielen Alef kirjaimen  originaalimuotoon. Se on terävä kulma, jossa on poikkijana. Hebrean kirjaimilla ei olle nolla- muotoa. Alefin  poikkijana samalla on eräs mitta, antaa kirjaimiston  osakomponenttien  kokosuhteiden  mitan.
Alef = 1.

Viimeinen kirjain (  Tav on muodoltaan ruksi, kaksi ristitsevää linjaa)  on  numero on 400, sen neliöjuuri on 20.  Alana se on 20 z 20.

(Tämä ala tavataan sitten Hesekielin   temppelin Kaikkeinpyhimmän pohja alana. Lisäksi kaikkeinpyhimmässä oli kolmas dimensio:  korkeus joka oli sama 20 ( kyynärää) 
Salomonin temppelissä kaikkeinpyhimmän mitat: 20 x 20 x 20 kuten Hesekielin Temppelissä.
Ilmestysmajassa kaikkeinpyhimmänkuutiotilan sivumitta oli   puolet , n. oli  jkv yli 10 kyynärää, kun ottaa seinälauden mitan lisäksi alla olevat jalustat ym.  .Kaikkeinpyhin lie ollut yhdeltä sivulta  ulkopuolelta  n. 12 kyynärää. , siis Hesekielin temppelimittoja 10). 


Jos ensinnäkin rakentaa  hebrealaisista  numeroista suoran  sarjan(22 kpl lukuja)  ja sitten ottaa niistä neliöjuuret, että niistä saa alan,  saa seuraavat luvut
Alef, 1, neliöjuuri on  1
Beth 2, neliöjuuri 1,4
Gimel 3, neliöjuuri 1,7
Daleth 4, neliöjuuri 2
He 5, neliöjuuri 2.2
Vav 6, neliöjuuri  2.4
Zaijin 7, neliöjuuri 2.6
Chet 8, neliöjuuri 2.8
Tet 9, neliöjuuri 3
Jod 10, neliöjuuri 3.16
Caf 20, neliöjuuri  4.4
Lamed 30, neliöjuuri 5.5
Mem 40, neliöjuuri 6.3
Nun 50, neliöjuuri 7.1
Samech 60,  neliöjuuri 7.7
Aijin  70, neliöjuuri 8.3
Pei 80, neliöjuuri 8.9
Zade 90, neliöjuuri 9.5
Qof 100, neliöjuuri 10
Resh 200, neliöjuuri 14,1
Shin 300, neliöjuuri 17.3
ja
Tav 400, neliöjuuri on  20.
kaikkien ykkösten ( 9 kpl) neliöjuurien summa on noin 19.( a)
Kymmennumeroiden (9 kpl)  neliöjuurien summa on  miltei kolminkertainen, noin 60 ( 3a)
ja satanumeroiden ( 4 kpl)  neliöiden   summa on noin 61 (3a)
Korkeus  on n 7a  tässä lukukuutioitten pyramidissa.
 Holokaustin aikana korkeus tekijä tehtiin i:ksi,  imaginaarinen., 7i.
  i tarkoittaa neliöjuurta miinus 1 luvusta. Imaginaarinen ei ole toteutettavissa oleva meidän universumissamme. Siis  tilavuus jossa alan tekijät ovat rationaalisia lukuja muta korkeus on imaginaarinen, tekee koko existenssin irrationaaliseksi, se ei ole toteutettavissa olevaa tilavuutta.

Sellainen tilavuuskaan  ei toteudu, missä  ei alalle ole korkeutta. Toisaalta taas vaikka olisi asialla  suurikin korkeus ( hengellinen tai humaaninen arvo, henkinen kapasiteetti) ja laajuus ( sydämen avaruus, muitten antama suostumus ja kannatus) , mutta ei  minkäänlaista sentinkään pituuden jalanmittaa  niin sellainen vertikaalinen pintaala ei toteudu. vaikka olisi paperilla olemassa. Siis valtiokaan ei ole vain paperiasia, valtio tarvitsee dimensioita.

Pyramidin ja kiikarin piirtäminen:
Korkeudeksi voi valita- piirtäessään tämän kuvion-  jonkin   rationaalisen numeron, mikä Israelin Temppelissä oli sama kuin alan neliön leveys.  Jos piirtää kuvion käyttämällä  apunumeroina  hebrean aakkoston  numerojen neliöjuuren tasalukuja:  ( juuret luvuista  1, 4, 9, 100, 400) saatujen lukujen  1, 2, 3, 10 ja 20 avulla tehtyä eräänlainen  janojen rajoittama (pyramiidisiluettinen)   alue, hahmoltaan kuin tasakylkinen kolmio, mutta kärki on pohjan kanssa paralleelijanan katkaisema niin että kärjen kohta on  mitaltaan 1 x 1.

  Jos asia ajatellaan matemaattisista louhituista  kivistä,  pyramidiksi  kootusta silhuetista,  oikopintaiseksi kiikarimalliksi ja pyöristetyksi  samalla ,  voi ajatella esim näin.
Jos ihminen ottaa tällaisen kiikarin käteensä ja katsoo sillä ( kuin itse ollen pyramidin huipulta  ja tarkkaa alas pohjalle tai ylös taivaalle ), hän näkee oman näkökykynsä rajoittaman määrän  oli se sitten yötaivaan tähtiä tai hiekkaa ja santajyviä, riippuen siitä mitä katsoo ja missä valaistuksessa. kohde sattuu olemaan.  Ihmisestä itsestään ei lähde valoa kohteeseen.

Mutta jos  ajattelee että Jumala pitää tätä ihmisaikajanojen   kiikaria silmässään ja katsoo ihmistä, ihmiskuntaa, niin silloin  aikojen kiikarista näkyy ihmiselle- kuin siellä Kuoleman temppelin pyramidin pohjalla,  Kointähti, Valo, jos hän on tarkkaamassa  taivaan puoleen.

Siinä  tällä tavalla mitoitetussa kiikarissa  on valoaukko Alef- kohdassa, siinä missä ihmiskunnan Aabrahamin lasten aika alkoi, ja  siinä on Tav, viimeinen  numero siellä missä ihmiskunta  viimeistä lastaan myöteen sijaitsee kuoleman laaksossa.

Jeesus käytti itsestään näitä numeroita, HÄN, Jumalan Poika on se jonka mukaan ihmisen ajat määräytyvät, sillä Hän , Kointähti on  alku Alef, ja Hän on myös viimeinen, Tav, Omega, sillä Hän tuli itse taivaasta, maahan, toi valon  ihmiskuntaan ja lunasti  ihmiset valkeuden lapsiksi. 

Mooses  toi  Israelin kansan pyramidien , kuolemaa palvovan uskonnon ja kivien valtakunnasta  vaelluksen kautta Pyhään Luvattuun maahan ja opetti rakentamaan valoisammin, tilavuudellisemmin, liikkuvammin ja sen takia  Mooseksen ilmestysmajassa ja  Hesekielin temppelirakenteessakin kaikki numerot ovat  heijastusta  seurakunnan  ilmavuudesta.  Ilmestysmajan  mahdollisuus  pakkautua pieneen kantopakettiin vaeltavan kansanjoukon yksikköjen väliin integroituna  ja purkautua taas  leiriksi, kansa sen ympärille kukin integraatiopaikassan - tämä on  sitä ilmavuutta, elävyyttä,  jota Jumala halusi luoda  kuoleman uskon Egyptiin stagnoituneeseen Israelin kansaan. He pystyivät lopulta  nopeasti lähtemään liikkelle, täydellisessä järjestyksessä, kukin tietäen tehtävänsä ja sitten taas leiriytymään toiseen paikkaan, tai samaan paikkaan, tietyssä täydellisessä järjestyksessä. Joskus  kokonainen sukupolvi  oli paikallaan aivan kuin "tavallinen suomalainen". Silloin he  ikäänkuin treenasivat viikkojärjestystä ja  vuodenaikojen vaihtelua ja tutustumista maahan ja luontoon, joka ei vaella,  uskovaisena kansana.

Koko Raamattu kertoo siitä, miten Jumala loi  Energiastaan ensin epäorgaanista ja  epästabiilia, sitten orgaanista ja stabiilia ja sitten orgaanista ja funktionaalista ja sitten  hengellistä ja orgaanista ja funktionaalista ja sitten uutta luovaa, luovaa Hänen tahtonsa mukaan ja lopulta  avuksi seurakunnalle  Hän lähetti oman  Henkensä tähän  maailmaan, luomakuntaamme. Me olemme kehitysvaiheessa koko ajan tässä luomisen  dynamiikassa.   Meitä ihmiskuntana  vaivaa  entropiumin kaikki voimat kuten kaikkea materiaalia, aggrekoitumista,  hidastumista,  kokoon käpertymistä, luomisen yön paluun suuntaa, valottomuutta,  amorfiaa, muodostavat voimat.kaikkihan menee epäjärjestykseen , jos  ei energisesti pidetä järjestyksessä.  Suurinta luonnonjärjestyksessä pysymistä on kiteytymiset  kiviksi, sitkistymiset puiksi.  Profeetta sanookin: Älä sano kivelle, heräjä, Älä sano puulle, Lähde liikkelle.  Siis  ei ole Luojan tarkoitus että ihminen kiteytyy kiven ja jähmettyy puun kaltaiseksi.Tai että ihmiskunta palaa takaisin aadamin alkuhorrostilaan, josta  Jumala oli vuosituhansian avulla virvoittanut itselleen kansan.

  Osa ihmiskuntaa,  jota ei ole elävöittänyt Jumalan Henki, vaivaa lisäksi  tietoinen tuhohakuisuuden  henki, halu aiheuttaa entropiaa, kaaosta, tuhoa ja valottomuutta. Monen " tavallisen kristityn"- kuten suomalainen ajattelee - on vaikea käsittää että  sellaisia tuhoa tahtovia  ihmiseen asettuneita voimia voi ihmiskunnassa olla." Suomalainen tavallinen kristitty" on oikeastaan maapallolla hyvin harvinainen ilmiö.  Tässä piilee suomalaisen seurakunnan suurin vaara.  Seurakuntaa voi kadottaa  asiat, joiden olemassaolostakaan seurakunta ei omaa harmainta aavistusta . Meidän kansamme on saanut elää suoranaista paratiisillista rauhaa ja  eroa  monenlaisista maanpiiriä kalvavista korruptioista, joiden  sitten alkaessa riehua meidänkin maassamme, moni  pettyy jopa Jumalaan, vaikka tällä seikalla ei  Jumalassa todellakaan ole  syyn häivää. Ja lisäksi moni vanhurskas kadottuu, eikä kukaan siitä välitä.

Meidän nauttiessamme oman yhteiskuntamme  rauhaa Jumalan oma hebrealaiskansa on monesti saanut  kokea,  että existenssin 7a on muuttunutkin 7i muotoon, eksistenssin mahdoomuudeksi.
Siitä esimerkkinä on esim Itävallan Burgenlandin seitsenseurakunnan kohtalo Holokaustin aikana. 
Kun toistamiseen tätä tapahtuu yhdelle kansalle, hebrelaisille, niin pienikin  existenssitekijän  muutuminen imaginaariseen suuntaan voi laukaista puolustusreaktion  nykyaikana, kun on olemassaolevat puolustusvoimat. .Suomalaisen täytyy tutkia  holokaustihistoriaa  sitä myöten kun sitä tulee tietoisuuteen ja saataville, sillä tavallinen suomalainen kristitty ei todellakaan pysty käsittämään sellaista  hirveää tuhovoimaa, mikä hebrealaisiin  tavan takaa kohdistuu, on aina kohdistunut ja tulee aina kohdistumaan. Hebrealainen yhteiskunta vuosituhansien kokemuksen perusteella, ei mitenkään usko, että muu  7 miljardin ihmisen maailma  voisi 75  vuodessa muuttua niin että uutta hebrealaisiin kohdistuvaa holokaustia ei tapahtuisi. Kaiken lisäksi puuskuu monet sadat miljoonat ihmset jo nyt uutta hebrealaisten annihilaatiota meidän päivinämme, näillä sekunteillakin. Vaikka Jumala on luonut maan niin suureksi, että tässä olisi kyllä kyntö ja kylvötyötä 10 miljardillekin sulassa sovussa.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar