Leta i den här bloggen

måndag 28 november 2016

Haifa ja Karmel Ikuinen

https://www.youtube.com/watch?v=8-3dvpBqnCE
Löysin aivan  sattumalta tämän hienon filmin Haifasta- olin kuuntelemassa pioglitatsonista  opetusfilmiä ja kun olin päässyt loppuun, näin sivulla  tämän hienon filmin.  Sitä paitsi se oli filmattu taitavalla kädellä, joten kuvat eivät olleet täriseviä eikä menneet liian nopeasti ohi.
Haifa on lähi-idän kaunein kaupunki, sanotaan ja niin varmaan onkin, tosin ainoat kaupungit mitä Lähi-idässä olen nähnyt ovat Israelin kaupungit.
Olen saanut asua karmelin laella  kuukauden vuonna 1972 ja Haifan lahden vasta-rannalla Kirjat Mozkinissa  kuukauden  vuonna 1969, koska siellä yövyin kun sain  opiskelijapaikan Rambamissa IFMSA:n kautta, jtoen sain matkustaa  joka aamu ja ilta   tuon lahden poukamaa kiertävän tien. Minsuta  Karmelin seutu on niin kaunis  meren ja auringon ja varjojen kera että  sen kaunes on sanoinkuvaamattoman kiehtova. Muistan  siitä kesästä 1969- että oli tosi kuumaa ja viilein  paikka  sinä aikana oli sairaalan kirjasto, jossa olin sitten  varjossa vilvottelemassa.


Nyt tietysti  tuo suurpaloaalto on viikuttanut jonkun kohdan siellä täällä, mutta jos Jerusalem on ikuinen niin on myös merestä ylenevä Karmel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar