Koska minusta on käsittämätöntä, miten sellainen suuri väestö kuin KOVNON väki yksinkertaisesti pystyttiin täydellsiesti tuhoamaan, olen katsonut KOVNON masntieteellistä sijoittutumista ympäröiviin maakuntiin, kuntiin ja natsisaksan invasoitumisen päivämääriin.
Olen nyt katsonut Kovnon koillis-(NW) ja eteläkulmalta (S) ja nyt katson tästä lounaan kulmalta (SW). Ensin oli tuo Sejne, joka kuuluu Suwalkin alueeseen ja nyt katson Sejnen pohjoispuolella aivan Kovnon lounaiskulmalla sijaitsevaa maakuntaa ja sen nimi on MARIAMPOL Tästä löydänkin kaksi aivan selvää ajanjaksoa:. Ensimmäinen jakso kuvaa, miten siellä henkinen, hengellinen, kehitys pääsi kukoistamaan vapaasti, vaikka Mariampol joutui hallinnollisesti siirtymään suurvaltapolitiikan takia eri käsiin (Preussi, Itävalta, Venäjä) ja oli välillä itsenäinenkin. ja tuotti nuorisoa, jolla oli näky pyhästä maasta, isien kotimaasta ja ymmärtämys siitä, että luvattu maa tulee asuttaa ja viljellä ja sinne pitää palata maailman kaikilta kulmilta. Moni lähti liikkeelle ajoissa raivaamaan pioneerina autiomaita.
MARIAMPOL Henkineen keskus, korkeantason koulukaupunki, yhteiskuntavastuulliset järjestöt kukoistavat , urheilua harrastetaan. sanomalehtia kirjallisuutta versoo. Nuoriso valveutuu.
http://kehilalinks.jewishgen.org/mariampol/maria1.html
Mariampolin väestön oeptajakuntien ja muiden HOLOKAUSTIAIKA
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Marijampol%C4%97_holocaust_memorial.JPG
Tiedetään kyllä miten epäinhimillisiä Saksan, Itävallan natsit olivat, Liettualaisten julmuus panee kuitenkin kyllä ihmettelemään, mistä sellainen kansa ylipäätänsä on kotoisin, joka on noin intolerantti ja turta genocidi tappajakansa kirkkojensa keskellä. Tietysti Raamattu jättää kansoillekin parannuksen mahdollisuuden , jolloin seuraavien sukupolvien ja maaperän yllä oleva kirous voi yksilöiden ja ehkä kansan yltä hälvetä. Joka kansassa on kuitenkin myös niitä jotka sovittavat omaa kansaa ja esi-isien pahoja töitä.
Vähintä sovituksen tiellä kulkemista on se, että tunnustaa tosiasiat ja pystyttää muistomerkit, jottei samaa koskaan toiste tule tapahtumaan siinä kansassa , sen kylän , kaupunkin ja maan alueella.
Marinpolin Mosoeksenuskoisen väestön surma oli osin asteittaista, valheen verhossa tapahtuvaa, joten joukkokuolema tuli liian lopuksi yllättäen, liian käsittämättömänä, vaikka jotkut nuoret, joita käytettiin kaivamaan joukkohautakuoppaa, varoittivat -. Suuret joukkosurmat tehtiin Sheshupe -joen rannalle rakennetusta talleista, joiden pilttuihin miehet ensin ahdettiin. Heidät surmattiin n. 100 erissä 8 pitkään avohautaan, jotka olivat 70 m pitkiä pohjalta 2 leveitä ja maatasosta 3 m leveitä. Yhtenä päivänä surmattiin 7000 - 8000 juutalaista ja 1000 muita kansalaisia. Surmatuissa oli joukossa väkeä Kazlu-Rudo- kylästä, Lindvinava- kylästä ja muista lähikylistä.
30.9. 1941 sama joukkosurma toistettiin KALVARIJA-alueen väelle, joita kuljetettiins samoihin talleihin, ahdettiin pilttuisiin, pahoinpideltiin ja sitten surmattiin Sheshupejoen varren kuoppiin, joita on Kalvarija tien -varrella. KALVARIJA sijaitsee Mariampolista etelään
Löydän netisä muistomerkin. Se sijaitsee Israelin Holonissa.
http://kehilalinks.jewishgen.org/mariampol/maria2.html
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar