Katselin viikko pari takaisin useita osia Genius- sarjasta, ja ne kertoivat mielenkiintoisesti kerrostettuna näkymiä Einsteinin elämänhistoriasta, sen ajan tieteen intensiivisestä hehkusta hyperfysiikan salojen selvitelyssä. Ajan huipputiedemiesten sfäärikin kuvautui samalla sillä johtavat löytöjen tekijät tunsivat toisiansa ja oli keskinäistä kilpailua tietojen saattamisessa julki, koska yhtenä pontena toimi myös Nobelin palkinto - muuten... kummallista oli, että huipputiedemiesten löydöt ehdittiin saattaa Nobel-komitean käsittelyyn ja päätöksentekoon monen vielä eläessä. Se ei ollut aiempina vuosisatoina tavallista ja moni viisas menetti henkensä ja joutui suuren pilkan alaiseksi murtaessaan tietämättömyyden kalliota.
Genius- Filmissä oli kohta, jossa Itävallan keisari keskusteli Einsteinin kanssa ja tiedusteli, uskooko Einstein Jumalaan. Einstein tunnusti uskovansa aivan pyhän pelvon ja kauhun määrällä.
Kirjoitan tämän muistiin, sillä eilen, kun yhdestä syystä ( verbijuurien takia) jälleen kertasin Genesiskirjan alkua, yhtäkkiä näin siinä aivan uuden ulottuvuuden, jonka Einstein näki ja sanoi matemaattisesti. Miltei tuli horkkavilu, kun ajattelin sitä dynaamista näkymää mitä se hyperfysiikan mukainen luomistatapahtuma on. Luomistaopahtumien toistuvat kuvaukset ottavat luomisen eri tasoissa, toinen ottaa "Curieina "ja toinen "bequereleina". Tässä nyt koetan selvittää esimerkeistä, olevasta tiedosta käsin Genesiskirjaa, muutaman kohdan.
Nyt tiedetään atomirakenne, luonnollinen järjestelmä , atomiytimien olemassasolo ja oletukset ytimen sisäisistä liikkeistä ja voimista on käsitys ja sitten tiedetään ytimen ympärillä olevat elektronikehät, kvanttikehät, niiten välinen "tyhjyys" ja sitten alkuaineen stabiilitila, jonka atomit ovat jossain vaiheessa saaneet, myös stabiilitiolan tavallaan rajatilavaihe, pysähtyminen siihen tilaan.
Samanlainen tietty matemaattinen moninaisuus on myös suurilla asioilla ja niitä suuremmilla ja yhä suuremmilla ja kehät ovat kullakin siten, että loppujen lopuksi olevaisuus on kaalimainen "pyörä" ja kuten Hesekiel sanoo " pyörä pyörässä". Hes. 1. ( Ei ihme että kaali ja kerubi on hebreassa sama sana, Kerub).
Job kuvasi taas yhden kappaleen sijaitsemista avaruuden sisällä: Maa on "ripustettu tyhjyyden päälle"- ei näy mitään ja kuitenkin se on kuin kiinni jossain. Ja jos ajatellaan ripustettua esinettä ihmisen kädessä, sitä voidaan sinkoa ripustavasta langasta riippuen tietty kehä, tietty ellipsi. Esine on "kiinni", ripustettu.
Job. 25: 7. TOLE EREZ Al-BLIMA.
Blima on kuin kahdesta sanasta "Ilman (BLI) "jotakin - mutta mitä" (MA) .
Nykyhebrea kääntää sanakirjassa näin: BLIMA = braking, stopping , siis jokin pysähdystila, jarrutila.
Jobin lause ( 26: 7) käännetään näin Hebrea-englanti Oxfordsanakirjassa
on the edge of the abyss, alkusyvyyden kuilun partaalla;
supported by nothing, ei minkään tukemana;
insecure = epävarma.
Job pohti muutakin hyperfysiikkaa, koska istui yönsydämet kirkkaan miljardisen tähtitaivaan alla autiomaassa. Hän maintesee Pohjoisesta taivaasta, jossa sieltä käsin oli suuri Linnunradan tähtivyö verrattuna tyhjempään eteläntaivaaseen
Job 26: 7. "NOTE ZAFON AL-ToHU". Hän kaarruttaa (jännittää) Pohjoisen autiuden yli.
Maasta käsin taivaan tähdet ovat kuin kaarinauha ja antaa käsityksen ylläolevasta avaruudesta kaarimaisena taivaankantena. Genesis maintsee sanan RaKIA, taivas, heaven , sky ja se käsittää meidän näkemäämme osaa taivaasta.
RaKIA - sana foinikian kirjaimilla, ikäänkuin geometrisilla mittavälineillä, joissa viimeinen kirjain on täysi ympyrä . K- kirjain on segmentti, jossa on halkaisijan pituinen vertikaali jakamassa segmentin kahtia. Piirrän sen. Siitä saa käsityksen että varhain tiedettiin tai aavistettiin maan olevan pyöreä ja pallomainen. J kirjain onmyös kuin rakentajan mitta. R-kirjain on kuin teräväkärkinen kirves. Nykyaikana kirjaimia on pehmennetty ja siten vielä ne voidaan yksinkertaistaa datorisiksi jossa on vain välttämättömät pixelit.
Sanon tässä kirjainten numeroarvot. Ehkä niilläkin on tässä merkitystä. R= 200. K = 100. J = 10. Á= 70. Sana on 4 - juurikirjaimisten sanojen ryhmää. Jos jättää pois J-kirjaimen jää vain sana RaK´A, joka tarkoittaa taustaa, background, setting, ( mikä voisi olla vain kaksiulotteinen tausta).
Kun sanotaan "seitsemännessä taivaassa" , tämä on Be-RaKIA Ha-Shewi´ít" ja tästä ymmärtää että Rakia merkitsee kehiä maan ympärillä, meistä käsin.
Sen sijaan avaruuden taivailla on toinen sana Shammaim ja se on maan vastakohta eikä se riipu siitä mitä näkee silmillä. Esim Isämeidän rukouksessa sanotaan: "Avinu she-Ba-Shammaim". isä meidän joka olet taivaissa. Mutta kun Jumaln taivas Shammaim - avautuu ja sieltä käsin lähestyy maata ihmiskuntaa taivaallisia asioita kuten Hesekiel 1:2 kertoo, rajapintakäsitteessä tulee RaKIA-termi esiin. Suom,aaliset kääntävät "taivaanvahvuus" Hesekiel 1: 22. kuin peljättävä kristalli.
Tässä tapauksessa kuin "peljättävä jäinen silmä (lähde, glaciääri (RaKIA KeÁIN HaKeRAH HaNORA )
ÁIN on myös lähde, ´AIN KeRAH voi oll "ikijään lähde", siis voisi olla, että muodostui kuin glaciäärinen jarru maassa ja ihmisajassa seisovan Hesekielin ja taivaallisten asioiden välille ja sitten Hesekielille tuli taivaasta sanomaa esiin. Tässä näytetään kuinka tämän glaciääriksi hyytyneen taivaanvahvuuden 8(RaKIA) kerroksen alle laskeutuivat kerubivaunut aivan maahan asti. Mutta taivaanvahduuden ka kerubivaunun yläpuolelle jäi lähestyvä Jumalan valtaistuin ja sillä istuva ja sateenkaari ( ihmiskunnalle aikanaan annetun liiton merkki) ympäröi taivaallista olentoa, joka antoi sanoman hesekielille ( kts. Hesekielin kirja)
7.10.2017
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar